常州红梅公园

Today I met up with my friend Fan Xin who is also my helper here in China - she's the one I can contact if I have any problems with anything. Last year she went as an exchange student to Czech republic and her english is great!

We visited a big park here in Changzhou that I haven't had time to visit before today but I am defintly coming back, it was so incredible beautiful! And next time I'll be sure to climb the two towards they have there. One very big and one smaller one that is older. We had a nice long walk in the park and today I fell deeper in love with Changzhou, my wonderful city.



The big tower in the park!








A temple building or something


Postat av: Cristina

Hej!
Hur länge hade du studerat kinesiska innan du bestämde dig för att åka på utbytesår?
Riktigt coolt, jag läser själv kinesiska och önskar dig ett lyckat år!!

Svar: Hej!När jag gick på intervju för att åka som utbytesstudent så berättade de att jag var tvungen att plugga 160 timmar kinesiska innan jag åkte och då hade jag cirka ett halvår på mig att plugga in så mycket...
Men jag gjorde så mycket jag kunde, så jag gick en kurs på 30 timmar och pluggade lika mycket hemma, sen hade jag 6 timmars privatlektioner när kursen var slut. Så det var inte mycket, bara basic stuff. Men det glöms lät bort när man inte repeterar, har lärt mig så otroligt mycket mer nu när jag lever här i miljön!
Kul att du också pluggar kinesiska!
chinanna.blogg.se

2012-10-30 @ 19:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu